tisdag 1 februari 2011

Mygg

En bad om att få en mygg idag. Mygg? upprepade jag och hjärnan gick på högvarv för att förstå vad det var han menade. Ja en mygg! Då hade jag funderat klart och av sammanhanget förstått att det var en mugg han ville ha. Men myggen lämnade kretsande i huvudet. Gick annars och drömde om sommaren idag. Är nån enstaka plusgrad, grått och slaskigt. Det syns på bilen att jag kört på saltade vägar och spolarvätskan är slut. Att det finns mygg på sommaren hade jag inte en tanke på. Dem slipper jag ju faktiskt nu. Och bilen, den går att tvätta.

2 kommentarer:

  1. Inte alltid så lätt att med olika uttal. Fast mygg finns det väl inte på sommarn, bara krankar ;o)

    Grattis till era 12 år!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket :)

    Haha sant, det finns bara krankar. Och hettor...

    SvaraRadera