lördag 8 oktober 2011

Getingar och gardiner

Och så fick jag leta reda på Xylocain-tuben igen. Själv har jag bara blivit getingstucken två gånger (än så länge). Stackars pojken blev sin fjärde gång idag. Första gången var han bara nåt år och vi hade aldrig sett honom så upprörd innan som han var då på den dumma dumma getingen. Andra gången blev han stucken två gånger. Nu blev han bara en gång och kom helt lugnt in och berättade vad som hänt. Min man blev också stucken för en tid sen när han klippte gräset. Vi tjejer som är hysteriska och viftar och gör tvärtemot alla råd klarar oss. Orättvisa är dom ju också getingarna! Nåja, nåt roligare som hänt idag är att min man kom hem med några meter tyg. Julgodiset kan jag gott vänta med ett tag till, men börja sy julgardiner skulle jag vilja göra nu genast! Snart i alla fall. Om en vecka kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar