torsdag 24 mars 2011

Bokbussen

Pojken kom hem med en hög låneböcker idag. Bokbussen hade varit till skolan och lyckligtvis mindes jag att skicka med de gamla böckerna i morse så han fick låna nya idag. När jag var liten var en av höjdpunkterna när en bokbuss kom till vår lilla by. Den stannade hos våra grannar så jag och syskonen hade en bit att springa med det ibland galet tunga lasset böcker fram och tillbaka, men det var det värt. Minns fortfarande knappen man tryckte på så dörren öppnades med ett pysande ljud, och känslan när man steg in i den varma bussen full med böcker. Fanns till och med en liten soffa man kunde sitta på och börja smygläsa lite om man ville. Tyvärr väljer man ju nu för tiden att inte skaffa nån ny när den gamla bussen lägger av. Jag är så glad att mina barn får möjligheten att låna böcker från en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar