måndag 21 oktober 2013

Bio

Ett presentkort på bio hade pojken önskat sig när han fyllde år, och det fick han också av några gäster som är flitigare biobesökare än mig. För att vara det behöver man inte gå särskilt ofta, så det var på tiden att jag fick följa med när presentkortet skulle användas. Under de senaste veckorna har han (och lillasyster naturligtvis) haft full koll på vilka filmer som går nu. Vänta hur länge som helst med att nyttja kortet går ju inte, så den gråa regniga söndagseftermiddag som det var igår var det äntligen dags för LasseMajas Detektivbyrå – Von Broms Hemlighet. Stämningen inne i salen var raka motsatsen till vädret utanför. Av prasslet att döma satt nästan alla med varsin godispåse eller burk popcorn, de vuxna hyschande små detektiverna i biostolarna och alla åldrar skrattade. För barnen är biobesöket i Vasa i somras med moster svårslaget, men den här filmen och upplevelsen kom på en välförtjänt andraplats. 



2 kommentarer:

  1. Säkert härligt med ett bio besök! Själv vet jag inte när jag skulle ha varit på bio senast. Det är nog flera år sedan. Finns ju ingen biograf i den här stan längre, så man måste till någon av grann städerna i fall att man vill gå på bio.

    Allt gott till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att den inte finns längre! Har roliga minnen därifrån, när jag var på sportlovsbio :) Fast det går finfint att titta hemma, särskilt nu när man har lite större TV än på 90-talet ;)

      Ha det bra!

      Radera