måndag 13 april 2015

Ringbyte

Nå nu har vår bil fått byta ringar. Det går på tio minuter när jag gör det, ja plus resan fram och tillbaka till stan. Min man är väldigt tacksam tror jag över att slippa slita med dem på garageuppfarten i blåsten. För friska vindar har hittat hit, de kom efter sommarvärmen  vi hade i lördags. Nitton plusgrader - kunde knappt tro det när man steg ut genom ytterdörren. Cyklarna åkte förstås fram så nu kan jag meddela att jag cyklat på rediga cykeln första gången efter operationen och att det gick riktigt bra. Man ser mycket spännande skymta förbi när man cyklar som är enklare att undersöka gåendes så igår fick det bli en promenad. Skräp i naturen är inte särskilt bra nej, men man kommer inte ifrån att rostiga hinkar och jättegamla skor är väldigt spännande.


6 kommentarer:

  1. Vi har också haft fina soliga dagar, men ingen sådan sommarvärme ännu.

    Cykla och promenera i det härliga vårvädret är underbart. Roliga fynd du hittat, för visst kan det vara spännande att hitta oväntade saker i naturen.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att ni också haft fina dagar! Javisst är det spännande, barnen fick mycket att fundera på :) Ha det bra!

      Radera
  2. Oj jag skulle oxå vilja ta fram Cykeln.men men det blir lite senare.bra att det gick bra iallafall efter ooerationen!ja här vaknade vi till snö och vinter i morse.spännande saker kan man hitta jo.som Pippi Långstrump somvar sakletare utefter vägarna.
    ha det bra nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du rätt i, är så länge sen jag tittade på Pippi sist så jag tänkte inte på det! :) Hoppas ni kan ta fram cyklarna snart! Ha det gott

      Radera
  3. Här var det full vinter i morse igen. Tur att gubben inte hann byta däcken över helgen. För i så fall hade jag nog fått åka i snigelfart till jobbet i morse.
    Spännande saker man kan hitta i naturen! Men synd att folk skräpar ner.
    Skönt att ni fått sommarvärme, kanske hittar den hit också så småningom.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sån tur att han inte hade hunnit byta! Här försvann värmen, men den kommer väl tillbaka så vi får lust att ge oss ut på fler äventyr. Ha det gott ni också!

      Radera