onsdag 12 november 2014

Fjolliga gamlingen

Sen jag var liten har jag haft mycket kontakt med äldre. Mormor och morfar förstås, grannarna (medelåldern i den lilla byn var väldigt hög när jag bodde där) och alla som mina föräldrar kände och som vi barn fick följa med och hälsa på. När vi hade planerat strömavbrott en förmiddag för några dagar sen satt jag ensam i köket och det enda som hördes var väggklockan som tickade. Då slog det mig att SÅ tyst brukade det vara hos en del äldre, om de inte hade på TV:n eller radion förstås på för oss barn skrattretande hög volym. Läste att Yle har en kampanj nu som jag tyckte var så fin, man ska göra nåt för de ensamma äldre. Bland all information och artiklar om kampanjen hittade jag ett test också. Så nu vet jag hur jag kommer bli som äldre - fjollig! 

Länken till testet - klicka här!



8 kommentarer:

  1. Kul, jag blev Den givmilda :)
    Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får börja komma hem till dig på en kaffekopp med mycket dopp då och skvallra haha!

      Radera
  2. Jag blir också fjollig! Fast det är väl inget fel på att leva med glimten i ögat. ;)

    SvaraRadera
  3. Ha,ha,ha jag blev oxå den fjollige! Kanske sitter det i släktet;-)

    SvaraRadera
  4. Och jag blev kattmormor!!!

    SvaraRadera