tisdag 25 november 2014

Bländad

Nä nu blir vi nästan bländade här. Solen stiger upp bakom träden och det verkar bli en riktigt ljus fin dag. November har verkligen varit mörk i år så det känns extra lockande att börja plocka fram ljusstakarna. Men jag får väl vänta med det i alla fall tills min karl kommit hem igen. Honom skjutsade jag till tåget tidigt igår morse. I morse kommer jag för övrigt ihåg när jag lärde mig vad det betydde. Det tog ett tag innan jag förstod att fröken på dagis menade i måråst som vi sa på dialekt. I morgon kväll har han varit på kurs tillräckligt länge och kommer hem igen från huvudstaden. Så till helgen kan vi ge oss in i garderoben och rota fram julsakerna!



2 kommentarer:

  1. Ja det har verkligen varit en mörk november.
    Jag älska julen och börjar praktiskt taget nedräkningen till nästa jul då tomten satt ner sin fot på grusgången från vår trappa.
    Lika så är jag fort upp med julgardiner och ljusbelysning.
    Men i år hinner jag liksom inte med???
    Jag bara va är det lilla jul på lörda????
    Nu ligger jag nog efter rejält å jag är rädd att jag blivit gamal å du vet hör ti den gruppen då jul bata är jobbigt....
    så nu dyker jag oxå in i garderoben så ser vi vad jag hittar!
    Ha det bra!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä så gammal är du ju inte än, haha! Vänta bara tills du fått upp lite pynt sen kommer resten av bara farten. Och som de säger i reklamen - det blir jul ändå ;) Ha det fint!

      Radera