måndag 3 november 2014

Höstlovet...

...som gärna hade fått vara hundra veckor till som en sa i morse är slut för den här gången. Tolkade det som att vi alla haft en rolig vecka. Vi började direkt på måndagen med simhallsbesök, tjejen kompisen och jag. Nästa dag var det pojkens tur, han cyklade iväg och kom hem först när det blivit mörkt. Tänk att han är så gammal nu att han får vara själv i simhallen. Tror det kändes större för mig än för honom. 

På fredagen bjöds kusiner på halloween-fest. Barnen var förväntansfulla och hela veckan pysslade, bakade och dekorerade vi. Roligt att få fira lite såhär mitt i höstmörkret, men det ena utesluter inte det andra så lördag kväll gick jag som vanligt till kyrkogården. Nära och käras gravar är utspridda så det får bli ett gemensamt ljus med omtanke i minneslunden vid kyrkan här.

Och nu får vi börja vänta på nästa lov och firande. Barnen meddelade att plogpinnarna längs vägen kommit upp idag. För mig får dock snön gärna vänta ett tag till. Vi har fortfarande sommardäck på bilen. Det har inte känts nödvändigt att byta när mätaren visat plus tolv om dagarna - nästan midsommarväder ju!






4 kommentarer:

  1. Här har vi oxå haft plus väder och idag ösregn. Nu dalar termometern neråt och det är fara för minusgrader tills i morgon bitti. Då blir det glashalt. Jag har vinter däcken på, men undrar ändå om jag skall hållas på vägen.
    Ert höstlov ser ut att ha varit riktigt härligt.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hållits på vägen! Läste ni fått mycket regn, barnen tyckte det var lite häftigt med bron som flöt iväg :)

      Detsamma!

      Radera
  2. Mysigt höstlov ni haft. Vi hade ju bara ett mini höstlov här i mitten på oktober med 2 dagar extra ledigt.
    Varför kan det inte komma snö på alla ställen utom på vägarna, så skulle man aldrig behöva fundera på vinterdäck och när första halkan kommer.

    Sköt om er och tack för den fina halloween hälsningen vi fick!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns riktigt lyxigt med en hel vecka här!
      Nej precis. De saltar så det står härliga till här men det hjälper ju inte alltid, och dessutom börjar bilen se ut därefter. Sommarväglag året om hade verkligen inte varit fel.

      Varsågod! :) Ha det fint!

      Radera