onsdag 22 januari 2014

Gifta dig

Enstaka snöflingor faller här idag. Inte några stora sakta dalande, utan små som yr ner och inte bidrar särskilt mycket till att öka snömängden som barnen önskar. Det är uppfriskande att vara ute men det var nog skönt att komma in och sätta sig med en kaffekopp och beundra tulpanerna. Är inte så bra på blomsterspråk men letade för skojs skull. Nåt om rosa tulpaner hittade jag inte men kan väl säga dom är röda då, det är en kärleksförklaring. Och tio stycken råkade det vara, det betyder visst vill du gifta dig med mig? Känns ju ganska tryggt att jag köpte dom till mig själv och inte fick dom av en hemlig beundrare.


7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja! Kunde inte låta bli att köpa dom när jag såg :)

      Radera
  2. Härliga tulpaner! Nästan så man får vår längtan när man ser dem. Jag som inte får köpa hem och ha inomhus, längtar till våren då jag kan njuta av dem utomhus i stället. Men det lär nog dröja ett tag innan våren ännu.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir desto fler i trädgården då! :) Här känns också våren långt borta, särskilt idag när snön yr och vi nästan blåser bort! Ha det fint!

      Radera
  3. Fina tulpaner! Jag köpte 7 gula, undrar vad det betyder?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gula ska visst vara "du är solen i mitt liv" och sju stycken "jag älskar dig", det var ju inte heller så tokigt :)

      Radera
    2. Riktigt snygg väska du hade sytt förresten!

      Radera