torsdag 29 januari 2015

Guldklänning

Födelsedagar och kalas närmar sig så jag har äntligen fått pyssla och slå in paket. Har inte blivit så knäpp att jag slår in saker för sakens skull, än. Höll mig till och med ifrån att köpa omslagspapper tills det började tryta i lådorna så jag fick säga ja till alla band och papper tjejen kom med på Ikea i höstas. Hon tittade förvånat på mig. Men nu kommer allt till användning när hon både ska på kalas och dessutom fyller år själv om bara några dagar. Hennes paket är redan inslagna och gömda, och till kompisens present fick jag idag för mig att knåpa ihop en guldklänning. Har gjort några klänningar innan så jag vågade ge mig på en i lite styvare papper. Tunt papper är de riktigt enkla att göra i. Man behöver inte obegränsat med tålamod, bara en fyrkantig pappersbit. Här är beskrivningen jag följde innan jag började kunna tillvägagångssättet utantill.



8 kommentarer:

  1. Ååh va fint! Vilken pysselinspiration! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slå in till dig själv i år, fniss ;)

      Radera
  2. Underbart paket. Enkelt med rosa papper och band, blir lyxigt med guldklänning. Personliga paket och paket med det lilla extra är roliga att ge och att få!

    Hälsa dottern grattis och sköt om er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det, återstår att se om nån hinner se inslagningen eller om det går väldigt fort att öppna haha.

      Ska hälsa henne! Ha det fint!

      Radera
  3. Jätte fint packet och en helt underbar klänning.Jag gjorde en dop kolt av servetter till lillebrors dop och det var kul att vika!
    Grattis till dottern och ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra idé! Det är verkligen kul, och tur man tycker det om man ska vika till ett dop. Gissar det blev några stycken då! ;)

      Ska hälsa henne! Hoppas ni är pigga nu!

      Radera
  4. Vilket fint paket och guldklänningen gjorde att det blev det lilla extra. Riktigt snyggt! Hoppas mottagaren inte har för bråttom att öppna paketet utan observerar
    den vackra klänningen.

    Hälsa dottern och ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Mottagaren hann faktiskt titta lite :) Ska hälsa henne!

      Radera