söndag 25 januari 2015

Påska


Amaryllisen har tagit fasta på att julen varar än till påska, vi andra har kastat oss in i vardagen igen. Almanackan börjar fyllas med tandläkarbesök, utvecklingssamtal och...informationsmöte på högstadiet. Det ligger inte långt härifrån så vi har åkt förbi många gånger. Och min första praktik gjorde jag i köket där och fick en snabb rundvandring så jag vet hur skolan ser ut även på insidan. Då kändes det som många år kvar tills vår lilla pojk skulle börja där men tiden har tickat på bra. Lyckligtvis har ju han också växt, både utvecklats och blivit lång, så känslan nu är bara att jag hoppas han får roliga år att se tillbaka på. Intressanta minnen från sin högstadietid gissar jag de flesta har. För min del var det tre år då väldigt mycket hände, tror de flesta känslor man kan ha var inblandade. Men med facit i hand resulterade allt i roliga historier att berätta för mina barn - som jag fick med killen jag träffade på nätet när jag gick i nian. 

4 kommentarer:

  1. Jätte fin amaryllis,klart man skall hänga med till påsken!!!
    oj så din kille ska börja högstadiet!jo deg var spännande tider öh hoho!
    ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaadu det var de. Men vi klarade väl det med det mesta av förståndet i behåll? ;)

      Sköt om er!

      Radera
  2. Härlig amaryllis! Nej vart går tiden! Skall din pojke börja högstadiet till hösten.
    Oj en då vad jag börjar känna mig gammal:-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var verkligen fin! Neejdå inte är du, det är bara barnen som blir äldre ;)

      Ha det fint!

      Radera