fredag 9 december 2011

Glad snigel

Det är plaskigt och blåsigt, och strömmen försvann mitt i allt i natt. Började drömma om nåt underligt pip och det dröjde länge innan jag vaknade och förstod att det var den fasta telefonen som betedde sig underligt. Sen började klockradion fräsa och sekunden senare blev det helt tyst i huset. Låg länge och funderade på hur länge strömmen tro skulle vara borta tro och vad vi hade i frysen och...plötsligt vaknade jag av att frysen beklagade sig över att den blivit för varm. Skönt att den kom tillbaka så snabbt! Men kände mig ungefär som en snigel som vuxit fast på ett omkullfallet träd sen när det var dags att stiga upp. Fast allt vände när jag blev gratulerad på min namnsdag, och jag kom på att det var fredag, och att vi har ett roligt veckoslut att se framemot. Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar