tisdag 20 december 2011

Julfrid

Oj nu blev barnen glada! Och jag också. En del säger allt kommer regna bort men nu har vi ju i alla fall fått uppleva stora mjuka snöflingor. Tänkte göra lite julgodis ikväll och fortsätta njuta av julfriden och stämningen som sänker sig. Vi firar jul i Sverige i år. Det är väldigt roligt att fira med släkten i Finland, men jag är faktiskt glad nu att vi valt att fira hemma i år. Behöver inte stressa med att packa, barnen får gå i skolan sista dagen med allt vad den innebär, vi behöver inte tänka på att tömma kylskåpet och jag slipper oroa mig för de stackars blommorna som nätt och jämt håller sig vid liv trots att jag är hemma. Eller kanske det är det som är felet? Hur som helst ser jag framemot en riktigt lugn jul i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar