fredag 4 januari 2013

Stickaluv(a)

Egentligen behöver man inte så mycket kläder när man går ut nu - det är försommarvärme här, nästan. Men jag går och hoppas det ska smälla till och bli kallt och snö igen. Här om dagen var vi och handlade julklappspapper (till nästa jul, hoppas jag kommer ihåg var det ligger) och lite allt möjligt annat på rea, och då hittade jag tjockt garn. Det verkade smidigt att göra en mössa av, är det tjockt går det ju snabbt! Hade säkert gått ännu snabbare om jag inte ändrat mig och revat upp så många gånger och den hade kanske blivit snyggare om jag haft ett mönster. Men det var ett roligt tidsfördriv i väntan på kylan! Blev faktiskt sugen på att sticka ett par vantar också, men då får jag verkligen anstränga mig så båda i alla fall får samma storlek.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar