måndag 17 juni 2013

Tant?

Har försökt underlätta för han i huset som klipper gräset och under åren vi bott här ersatt buskar med gräs. Den här våren kom jag riktigt in i nån lättskött-period och grävde upp ännu fler buskar. Dessutom gick det så långt att jag började fundera på att lämna blomlådorna på framsidan tomma för att slippa gå ända dit bort och vattna. Men nån måtta får det ju vara, så här om dagen slog pojken och jag slag i saken och åkte till närmsta blomaffär. Pelargoner har jag förknippat med äldre människor och sagt att jag inte ska ha - så min mans reaktion var helt förståelig. Men nej, jag har inte blivit en tant, jag har hört att dom är lättskötta!



2 kommentarer:

  1. Måste skratta lite åt din "tant" stämpel! Du är nog ingen tant och alla har ju rätt att gilla pelargoner oberoende av ålder:-) Precis som med många andra saker så finns det ingen åldersgräns på vad man får tycka om eller inte. Åldersgräns bör finnas på andra saker som filmer, när man får ta körkort osv. Lycka till med dina vackra blomster lådor! Här har tant och farbror massor av pelargoner:-)

    Kram från: Odin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Än så länge lever de och är fina ;) Ni har så otroligt fin trädgård!

      Hoppas ni får en skön midsommar!
      Kram, Anna

      Radera