fredag 14 mars 2014

Pengatvätt

Solen skiner fortfarande på oss och för mig som inte är pollenallergiker är det bara roligt att gå ut. Samtidigt har jag Paralympics att följa inne och däremellan hemmasysslorna som måste skötas lite snabbt. Lite väl snabbt ibland kunde jag konstatera idag när jag plockade en blöt svensk tjuga ur tvättmaskinen. Den hade klarat sig fint, och det var inte en hel plånbok i alla fall som min mormor gjorde en gång. Det var morfars plånbok som blev rejält putsad. Tur nog slutade det lyckligt vad jag kommer ihåg? Och morfar själv, han skulle fyllt jämna nittio år idag om han varit i livet.


2 kommentarer:

  1. Bättre med pengatvätt en snorpapper:-) Jag hade glömt att kolla fickorna i mina arbetsbyxor för ett par veckor sedan och det blev ingen trevlig syn sen när det var
    pappers toppor över alla kläder. Pengar brukar klara tvätten rätt bra.

    Ha det gott i vårsolen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant, pengar är att föredra! ;)

      Hoppas ni alla mår bra!

      Radera