tisdag 26 augusti 2014

Solsken

Det är precis vad det är idag, solsken över vårt hus. En hel del mörka moln tornar upp sig men jag har passat på att vara ute och njuta av höstluften samtidigt som jag börjat förbereda baksidan av huset för vintern. Har tagit ner gardinerna som hängt vid uteplatsen och plockat ihop leksaker och sånt. Gör det inte alls lika noggrant som förr men ändå. Funderade på hur kaninstaketet vi satt upp på gräsmattan kommer hålla i vinter men det lär vi märka hur vi får göra med det. Det blir nya kaninens första vinter, ska bli spännande att se vad hon tycker om snön. Gissar hon kommer gräva för det är nåt hon är bra på. Förra veckan grävde hon sig under planket där husets förra ägare haft en blomplantering i hörnet av altangolvet. Hon var snabbt infångad igen men sitter ofta nu och spanar ut mot stora vida världen. Gräset verkar visst alltid vara grönare på andra sidan.



2 kommentarer:

  1. Kan du skicka hit lite solsken till oss oxå:-) Idag har vi haft mulet med regn skurar, igår hade vi lite solsken och hela dagen uppe håll tills på kvällen då kom det regn. Jag passade på att plocka av sista svartvinbärs busken före de ramlade av av sig självt. Er kanin ser så söt och gullig ut. Alltid härligt med djur.

    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan bra dela med mig av lite sol, här skiner den från en klarblå himmel idag! Vi fick knappt några vinbär i år, vet inte varför? Det är verkligen roligt med djur jo, barnen fundera en dag på vad vi gjorde ute innan vi hade kaninerna? :)

      Kram till er alla där

      Radera