tisdag 22 september 2015

Haj och tonåring

Har visst bara hållit i hatten sen höstterminen började och inte tittat in här. En vecka fastnade jag i en färgburk. Kom mig äntligen för att måla våra bruna fönster vita och blev så nöjd att det blev fler fönster än jag tänkt målade av bara farten. 


En fin septemberhelg tillbringade vi i Göteborg. Liseberg på lördagen och Universeum på söndagen. Det förstnämnda var förstås populärt, särskilt hos tjejen som gillar fart och snurr. Men även Universeum var riktigt roligt och spännande. 



Och sist men inte minst har vi i september firat vår tonåring med sång och frukost på sängen medan han fortfarande bor hemma...!

4 kommentarer:

  1. Du har varit flitig med penseln då om du målat fönster. Det är ju inte det enklaste att måla. Säkert roligt för barnen att få åka till Liseberg. Dit har jag aldrig varit.
    Universeum ser också ut att ha varit intressant. Ack vad tiden går! Det är nog att njuta av att få ha tonåringen hemma ännu ett tag.

    Allt gott till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var lite pyssligt men det gick smidigare än jag trodde! Fast det gick åt tejp...

      Finns mycket roligt i Göteborg! Tjejen började fundera på att flytta dit. Och tonåringen och jag såg visst ut att redan bo där, vi mötte en på gatan som frågade oss om vägen. Men hoppas de vill bo hemma ett tag till!

      Hoppas ni får en trevlig helg!

      Radera
  2. Vad duktigt av dig att orka måla fönster,just nu är jag så lat så jag orkar knappt ur sängen på mornarna!
    Och kul utflykt har ni också varit med om!!!
    Ja tänk din är tonåring och min väntar på att nästa höst börja förskolan!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, fick passa på när lusten kom och tog över! :)

      Va roligt att han väntar på! Börjar bli stora pojken han också ju...oj vad tiden går.

      Trevlig helg till er också!

      Radera