onsdag 20 juli 2011

Kvarkensimmare

Det är konstigt att känna sig som en turist i sitt hemland. Fast jag har alltid känt mig mer iakttagen här än i Sverige. Kan vara som jag inbillar mig men har fått för mig att man tittar mer här. Man känner på sig hur de tänker ja nu har svenskarna kommit på besök. Och så kommer de fram och hälsar och frågar hur länge man stannar. En del tycker man är för kort tid, andra svarar ja, just. Känner mig mer iakttagen på stranden också. Inte för att jag är så otroligt vacker utan för att folk förmodligen känner igen mig. Själv har jag lite svårt att känna igen halvnakna människor med solglasögon. Hur som helst, på tal om stranden. Han som tänkte simma över Kvarken gav upp igen. Trist. Hade varit kul om han hade lyckats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar