lördag 2 juli 2011

Vegas sommarpratare

Det kunde hända när man kom in hos mormor och morfar att man möttes av radion på högsta volym. Inte sällan låg de båda i sovrummet och lyssnade - på varsin radio. Själv lyssnade jag nästan bara i skolbussen, i alla fall på hemvägen. På vägen till skolan satt jag ofta och läste de läxor som jag inte hade haft lust med kvällen innan. Det är fortfarande så att jag lyssnar mest när jag sitter i bilen, men när Sommar i P1 kommer släpar jag ut datorn eller surfplattan och slänger mig i hängmattan för att lyssna. Vissa dagar i alla fall. Annars lyssnar jag inne medan jag lagar mat, fast då måste man ha lika hög volym som morföräldrarna hade för att höra nånting. På finlandssvenska Radio Vega sommarpratar också flera intressanta människor i sommar. Till min stora lycka kan man lyssna på podversionerna här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar