fredag 1 juli 2011

Kör!

När vi flyttade hit kändes det lite ovant att mitt i allt köra 70, 90 och 110 (ja jag håller naturligtvis hastighetsbegränsningarna). Sen ändrade dom till tio-steg så nu får man köra allt mellan 30 och 120. Kör man bakom en pensionär går det oftast närmare 30. Kör pensionären ganska fort men vingligt brukar man upptäcka en grön skylt som det står övningskör på. Här får man börja övningsköra när man är sexton, och behöver inte dubbelkommando på bilen när man kör privat. Kan säga jag sett många ryckiga vingliga färder på vägarna... Själv gick jag på körskola sommaren när jag var arton och det är nåt jag absolut inte ångrar. Lärde mig inga invanda dumheter och klarade både teorin och uppkörningen på första försöket. Vill att mina barn också ska gå i körskola. Tror de vet bäst där hur man lär folk att köra rakt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar