tisdag 30 augusti 2011

Klick

Lägg huvudet lite mer snett, lite mer åt vänster, nej det blev för mycket, lite åt höger, och så hakan lite uppåt jaa såå, och så kommer apan snart titta fram ett två tre nu! Det är nog få saker jag tycker är så ångestframkallande och samtidigt så roliga som skolfotografering. Första kortet på mig var kanske inte jättelyckat. Håret spretade åt alla håll och leendet var ganska stelt. Sen lärde man sig hur det gick till och började bry sig mer och mer om hur man såg ut på dom där korten som var så spännande att se sen. Förhoppningvis såg man normal ut, för sen skulle man byta kort med kompisarna och de stora som blev över ramade mammorna in och hängde upp och vissa kort gavs bort till släktingar. Kan väl erkänna att jag blivit precis likadan. Barnen har fotografering idag och jag har redan börjat vänta på att få hem korten. Såklart ska dom sen ersätta förra årets fotografier som hänger på väggen - och de närmsta släktingarna ska få varsitt.


2 kommentarer:

  1. Känner igen mig i det du skriver.. Hihi

    Ellen ska fotograferas för gruppfoto imorgon och porträttet den 14e okt, Hugo har jag inte fått nåt datum för ännu.

    Skönt att dina barns fotografering är avklarad, blir säkert jättesöta bilder :)

    Ha det bra!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ahaa dom tar gruppfotot och porträttet på olika dagar! Kanske inte så lätt att hinna allt på samma dag :)

    Ska bli jättekul att se hur bilderna blev! Alltid de finaste i världen ;)

    Kram!

    SvaraRadera