tisdag 23 augusti 2011

4H

Var med i 4H några somrar när jag var liten. Det gick väl sådär. Var inte alltid jag som skötte det där landet och rensade ogräs, och jag fick aldrig störst morötter eller högst solros. Försökte inte ens odla nån, det kändes som det var dömt att misslyckas. Var däremot med på ett 4H-läger en gång sen i tonåren och hjälpte till och det var ett av de roligaste läger jag varit på! Kan fortfarande inte skryta med stora morötter, men är riktigt stolt nu över att det börjat komma hur mycket jordgubbar som helst på de små jordgubbsplantorna jag köpte i somras. Naturligtvis utan att fundera ut innan var jag skulle plantera dom, men hittade en gammal låda som de fick plats i tills vidare. Dom är lite vildvuxna och massa revor växer åt alla håll, men jag ska försöka ta tillvara dom. Snart har vi kanske ett jättestort jordgubbsland? Fy va jobbigt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar