lördag 27 augusti 2011

Ölandstok

Villaavslutning ikväll då. Hoppas alla som är ute vid nån villa får riktigt trevlig kväll. Här har det varit en riktigt skön dag, nästan som sommar men mycket fuktigare. Har aldrig varit i nån regnskog men när jag var ute kändes det lite som jag tänker mig att det är där. Det är ganska fint nu när löven börjar få färg. Fast mest färg har Ölandstoken som är helt knallgul. Trots att det slutar med att jag går och muttrar nåt om motorsåg varje gång jag försöker klippa den vildvuxna häcken tycker jag om den. Den är så fin när den blommar och det gör den länge om höstarna! Men det ska bli skönt med lite vinter och uppehåll från trädgården. Nästa vår kommer säkert lusten och orken tillbaka. Har redan köpt nya arbetshandskar. Man kunde använda dom till år 2015 och sen skulle man kontrollera om de blivit skadade. Jag tror mer på att vi får se hur mycket som alls återstår av dem vid det laget...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar