söndag 28 augusti 2011

Hängslen

Slänger ofta ett öga på mammakläderna när jag bläddrar genom klädkataloger. Det finns ju så mycket fina kläder nu för tiden! Låter väl som det är minst femton år sen jag var gravid, vilket det inte är, men det känns som det hänt mycket under de år som gått sen jag behövde extra stora tröjor och höga byxor. Visst fanns det fina kläder då också, men byxorna var ett kapitel för sig. Dom jag hade var inte så genomtänkta som mammabyxorna verkar vara nu. Pojken föddes på hösten så då var kjolar och klänningar räddningen. Värre var det med tjejen som är född mitt i vintern. Då fick det bli dom där byxorna som jämt hasade ner. Till slut tröttnade jag på att jämt gå och dra upp dom över magen igen och åkte på jakt efter ett par hängslen. Hittade ett par riktigt röda med rysk vit text på. Mer åt det gräsliga än snygga hållet alltså, men den bästa investeringen i klädväg under hela graviditeten!

2 kommentarer:

  1. Hihi ja det är inte alltid det lättaste att hitta bra gravidkläder. Hängslen låter ju som ett jättebra, att man inte tänkte på det ;) Tröjor fanns det massvis fina och bra när jag var gravid, värre var det med byxor. Alla har vi ju olika växande magar. Minns hur obekväma byxorna var mot slutet, vanliga mjukisbyxor var favoriten, fast de gick jag bara med hemma.

    Jodå nu har vi kryat på oss! :)
    Hoppas bara att vi inte blir sjuka lagom till fjällenresan om ett par veckor...

    Hoppas allt är bra med er!

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Verkar inte vara meningen att man ska ha byxor mot slutet ;) Minns det var svårt med vinterjackan också. Hade sönder dragkedjan på en :)

    Hoppas ni håller er friska tills (och på!) resan! Vi har klarat oss från förkylningar, än så länge...

    Ha det fint! Kram

    SvaraRadera