måndag 29 november 2010

Halv bilnyckel

Känns som vi bor i en snökula som ofta vänds uppochner. Kommer mer och mer snö och vi skottar och skottar. Och mina tankar börjar kretsa runt den ganska långa resa vi snart ska göra. Man vet aldrig hur det går. För några år sen körde vi med en gammal Saab. På väg till båten stannade vi för att äta. Min man låste bilen när jag plötsligt hörde honom utbrista ett väldigt oroväckande åh nej! Det visade sig att bilnyckeln hade gått av. Där stod vi. Mitt i vinter, med en bebis, en färja som skulle avgå om några timmar och en avbruten nyckel. Lyckligtvis kunde han få ut den avbrutna delen ur låset och satte den i bilen i stället. Sen fick man vrida försiktigt med den andra nyckeldelen, och då startade bilen. Blev en spännande resa men fram kom vi. Min pappa lyckades sen få ut den halva nyckeln, så vi kunde börja använda en hel bilnyckel istället. Det är trots allt lite smidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar