tisdag 30 november 2010

Snart

Har lovat barnen att vi ska åka till simhallen när pojken slutat skolan. Tjejen har gått och väntat hela dagen och nu börjar hon bli riktigt otålig. När ska vi åka? Snart, svarar jag. För mig betyder det den här gången om en stund, tjugo minuter eller nåt. För henne betyder snart att vi ska åka alldeles strax, kanske om två minuter, så hon kan gå ut och sätta sig i bilen nu genast. Har tur nog lyckats övertyga henne att stanna inne en stund till. Det är ganska kallt ute och inte roligt att sitta i bilen och vänta. Min man har lärt sig, han brukar fråga när snart är? Om jag menar om tre minuter eller nån timme, eller om två månader? Tror jag måste öva mig på att säga mer exakt redan från början. Om fyrtiotvå minuter hoppar vi hoppeligen i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar