måndag 8 november 2010

Chokladrussin

Syskonen har kommit välbehållna hem till vinter och snö. Här får vi ännu nöja oss med frost, men jag tycker det är väldigt fint det också. Har visst blivit så gammal att jag inte längre bara tänker på skidåkning och snögubbar utan blir glad av allt som lyser upp naturen så här års. Ännu gladare blir jag när jag tänker på julen, och jag är visst inte den enda som tänker på den och allt runtomkring. Tjejen började helt plötsligt säga att det var länge sedan vi druckit den drickan. Komde du ihåg den? undrade hon. Den som är varm. Och vi brukade ha russin i den. Glögg ja! Pojken får chokladkalendern i tankarna - den som vi dumt nog köpt alldeles för tidigt och gömt undan. Han vill inte ha en sån kalender sen säger han, så han kan lika gärna äta upp den redan. Klurigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar