lördag 11 december 2010

Trevligt

Har inte undersökt makaronmysteriet desto mer, men däremot hunnit fundera på ett påstående som jag nu som då får höra. Kassapersonalen i Sverige är trevligare än i Finland. Antar det är för att det verkar höra till att man ska vara trevlig här. Jag tycker reklamen och allt är annorlunda, den är ofta på nåt sätt så familjär. I Finland är den mer rakt på sak. Som personalen, de säger inte så mycket extra utan berättar summan. Sen måste jag faktiskt säga att jag träffat många undantag, särskilt i Finland. Har bott här så länge att jag mellan varven helt glömmer bort att man i Finland väger frukten själv och får en prislapp att sätta på påsen. Men än har ingen börjat kasta tomater på mig utan de har glatt sagt nåt på finska och sen sprungit iväg och vägt själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar