lördag 29 januari 2011

Rullstol

När barnen var små tog vi flyget när vi skulle över en sväng bara dom och jag. Vi var tvungna att byta flyg i Stockholm men på ditvägen skickades väskorna direkt så det var inget problem. Hem däremot måste man hämta ut väskorna, gå den långa vägen till en annan terminal och checka in väskorna där. När pojken var ett år sa jag vid bokningen att jag behövde lite hjälp på hemvägen vilket dom lovade fixa. Och det gjorde de verkligen. När vi anlände till Arlanda väntade en egen bil, två män och en rullstol på oss. Visste inte om jag skulle börja skratta eller bli generad. Vi åkte och hämtade väskorna, och sen gick vi till den andra terminalen. Pojken fick sitta i rullstolen som han var lite skeptiskt mot först innan han insåg att den inte var så tokig. När vi sen landade hemma hoppade han villigt upp i rullstolen som en kvinna kom ut med till flygplanet. Min man hämtade oss och hans min när han fick syn på ekipaget borde jag tagit kort på. De övriga gångerna vi flög bestämde jag mig för att klara väskorna och barnen själv, och det gjorde jag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar