tisdag 25 januari 2011

Skratta

Såg bilen så fort jag svängde in på parkeringen. Den där bilen som betyder att man så fort affärens dörrar öppnas kommer två stycken stå och le inställsamt mot en, kanske ta nåt steg närmare och hurtigt börja prata nåt om ringa och telefon. Parkerade bilen, samlade mod och gick mot ingången. Möttes av två stort leende unga killar. Var nära att vända då men beslöt istället att halvsprang förbi dem med kundvagnen och säga att jag hade bråttom. Har du? sa en av dem och lät inte särskilt övertygad. Jaa! svarade jag och skyndade in i affären där det inte gick alltför fort. När jag väl kom fram till kassan gick dessutom plötsligt en tant som såg väldigt butter ut före mig i kön. Bara att erkänna att min inställning till de två vid ingången ändrades då. När jag skyndade ut stod den stort leende killen och vinkade åt mig - och jag vinkade lika glatt tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar