lördag 1 januari 2011

Tutti frutti

Nu har vi kommit hem igen. Hemresan gick helt makalöst bra, trots att vi fick en sån där finsk superförkylning när vi var där. Stannade och åt på samma ställe som vi brukar, och min finska beställning satt helt perfekt enligt mig. Kan inte förstå varför hon som tog emot den log på det där viset. Nåja vi fick mat i alla fall, och tutti frutti tuggummi att tugga på sen efteråt medan vi gick en runda på Citymarket och fyndade muminburkar och finsk choklad. Båtresan gick också an fast jag mellan varven låg och fundera på varför vetskapen att man ligger en och en halv meter upp påverkar en så, och varför det låter så högt när folk pratar ryska. Får fortsätta fundera på det nästa gång vi åker över. Nu ska jag bara njuta av att vara hemma och dricka svenskt kaffe ur muminmuggen jag fick i julklapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar