torsdag 28 april 2011

Surdegshotell

I Sverige har dom bara sånt där ljust bröd. Nä det ska va riktigt finskt rågbrö! minns jag de äldre sa förr. Gissar de saknat det grova brödet när de flyttat hit eller bott här tillfälligt. Men nu får man tag på allt möjligt här, Malaxlimpa och allt. Att jag kom att tänka på finskt bröd var för jag hörde nåt roligt på radion idag. Man har öppnat ett surdegshotell i Stockholm. Där kan man lämna in sin surdeg när man far på semester så matar dom den under tiden man är borta. Och det var inte hela världen om man råka glömma den sen när man kom hem - då bara bakar de bröd av den.

2 kommentarer:

  1. Ja nu finns det massor av grovt bröd att välja på, jag gillar mellantinget bäst...

    Hoppas ni hade en härlig påsk!! :)
    Fortfarande ledig?

    Tänk att det redan är Valborgsmässoafton, härligt! :)

    Ha en mysig kväll :) jag antar att ni firar valborg i M-sjö så vi ses nog inte vid brasan...

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, lagom är bäst! ;)

    Hade en jättebra påsk, men nu är det vardag igen ett tag innan sommarlovat...

    Hoppas ni hade en fin valborg! Kram

    SvaraRadera