lördag 16 april 2011

Mammalådan

Läste en artikel i Vasabladet, eller på Vasabladet kanske jag ska skriva. Har inte papperstidningen så jag läser på nätet. Hur som helst var det om lådan, eller moderskapsförpackningen som man får i Finland när man väntar barn. Man har börjat göra den mer ekologisk genom att bland annat ha några plagg av ekologisk bomull. Dessutom var det lite mer färg på kläderna i år. Annars brukar de vara väldigt neutrala. Eller ja, jag vet inte riktigt hur neutralt det är med vit/ljusgul overall med volanger som vi fick till pojken. Men den var bra, och det är ju faktiskt huvudsaken att kläderna är sköna och slitstarka. När jag var liten ärvde jag mycket kläder av mina kusiner som var pojkar. Blev lite fundersam när folk trodde jag var en pojke, men att de antog det kunde lika gärna berott på den där hockeyfrillan jag hade och inte de mörkblå kläderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar