onsdag 27 april 2011

Politikern

Jag skulle inte bara bli bagare utan politiker också! För att få en portfölj, en sån som pappa hade. Har verkligen lagt de tankarna åt sidan men på nåt sätt har jag lyckats bli klassmamma (vet dock inte riktigt vad jag har för uppgift) och den som styr med sommarfesten på förskolan. Det är ju sånt som de äldre, erfarna föräldrarna som känner varenda familj i byn åtar sig - trodde jag. Är ju bara några år sen jag själv gick i sexan och var på lägerskola till Piispala! Eller? Börjar sakta gå upp för mig att jag är ganska erfaren nu. Har varit på många föräldramöten, flera utvecklingssamtal, sommarfester och sett barn i byn bli tonåringar. Kanske klarar av att ordna sommarfest och presenter till fröknarna ändå. Skräckblandad förtjusning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar