torsdag 8 september 2011

En kvart

Eftersom vi bara har en bil är det skönt att det finns bussar (som går inte så ofta men ändå) att ta till om det behövs. Idag var en sån dag. Jag tycker om att köra, men så skönt det kan vara att slippa tänka och bara åka med. Hjälpte förstås till att bussen var väldigt fin och inte sönderriven av såna som tycker det är roligt att sabotera så jag slapp sitta och irritera mig på det, och att vi bara var tre passagerare så jag fick sitta själv. Vara social tidigt på morgonen orkar jag inte. Fast det är inte säkert jag hade behövt vara det ens om jag suttit bredvid nån. En del som alltid bott här är glada när de småpratat med en okänd - och då har det alltid varit med en göteborgare. De verkar vara de enda som pratar med alla. Jag som trott att alla svenskar gjorde det? Tycker det händer ofta att folk småpratar med mig och helt främmande människor hejar. Eller så känner jag dem egentligen men har glömt det. Ja, man hinner fundera mycket på femton minuter när man sitter i en buss och bara åker med...



Ps. Lillasyster, en fågel sket på mig idag. Ds.

2 kommentarer:

  1. hahha!
    du e bäst :D
    å fågelpajs är pest..

    SvaraRadera
  2. Verkligen pest. Dessutom räckte det inte med en gång, utan två med bara några få minuters mellanrum! Oturen fortsatte idag med att passerkortet på jobbet inte fungerade i morse. och dessutom hade jag sönder en kaffekopp. Stön, tur att det är helg nu :) Kram!

    SvaraRadera