tisdag 13 september 2011

Lång finska

Runt den här tiden för sju år sen befann pojken och jag oss i Finland. Nä, vi hade inte tröttnat på pappa och Sverige och flyttat tillbaka som vissa i den lilla byn trodde. Var bara det att jag behövde åka över för att skriva lång finska i studentskrivningarna. Hade tänkt läsa över sommaren och böcker, en bunt papper med massa uppgifter och Sanasampo (ordlista med på tok för många ord att lära sig) låg framme. Hur mycket som verkligen blev läst och gjort av uppgifterna är en annan sak. Men jag ville i alla fall försöka och åkte iväg tre veckor. Telefonsamtalet som jag fick sen från skolan är ett av de samtal som glatt mig mest. Nåt laudatur blev det förstås inte heller, men jag fick godkänt! Och för mig var det just det som var viktigast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar