söndag 10 oktober 2010

Kändis

När jag bodde i Finland hände det ibland att nån hälsade på mig. Oftast kände jag människan och hälsade glatt tillbaka. Ibland kände jag inte, men hälsade ändå. När jag flyttade hit började plötsligt många hälsa på mig, och eftersom jag var nyinflyttad var det väldigt få av dem som jag kände. Efter några månader började en del hälsa som vi var bra bekanta. Antar vi hade råkat se varann en gång innan på stan. En del stannade till och med och ville prata en stund. Ibland kändes det verkligen underligt att stå och prata med nån som uppenbarligen visste en hel del om en. Nu börjar jag känna igen folk, jag vet att jag sett dem nånstans i alla fall. Och fortfarande händer det att särskilt äldre vill veta hur jag har det. Bor jag kvar på samma ställe och jobbar jag fortfarande där jag sommarjobbade för några somrar sedan? Jo vi bor kvar på samma ställe, trots att vi enligt ryktet varit på väg att flytta härifrån redan några gånger. Osanna rykten hör ju till kändislivet. Nu återstår bara att jag ska få börja skriva autografer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar