måndag 25 oktober 2010

Händigt

Nu har så gott som all snö smält. Tjejen går och väntar på att det ska börja snöa igen. Under tiden sitter hon inne och gör pärlhalsband. Vi fick leta upp en nål så hon kunde trä tråden genom pärlorna. Och fast hon är försiktig har hon nästan stuckit sig på den flera gånger fick jag höra. Två gånger hade det händigt så! Intressant böjning där. Luggit talar folk här om, det tyckte jag lät underligt. Nästan så jag fick fundera på vad de gjort riktigt. Men nu har jag nog lärt mig. Har dock inte lärt mig att inte slänga in nog i var och varannan mening, så folk höjer på ögonbrynen och tror jag menar nåt negativt vilket jag inte alls gör. Mår jag nog bra betyder det att jag mår jag alldeles utmärkt. Nu är halsbandet klart, och tjejen har stickit sig fyra gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar