onsdag 20 oktober 2010

Betraktad

I morse letade tjejen fram overallen och ville ha med den till förskolan, ifall det skulle börja snöa. Overallen. Har lärt mig av med att säga halaren. Folk här tittar underligt på mig om jag säger det. Vinterkläderna blev hur som helst inte använda idag. Det behövdes regnkläder istället. Fröknarna stod och huttrade medan barnen glatt sprang och hämtade vatten i pölar och lekte hejvilt i sandlådan. Själv var jag i köket på förskolan idag. Var riktigt kul att se barnens förvånade miner. De tittade på mig med stora ögon och funderade på om de kände mig eller inte. Rutiga byxor, kockrock och vit mössa är inte vad jag brukar ha på mig när jag hämtar och lämnar. Var många som kikade in i köket flera gånger för att titta på mig. Fröknarna tyckte jag såg tjusig ut. Tjusig... Funderade på vad man hade sagt i Finland? Du är nog fin. Nog. Mer om det får bli en annan gång. Nu ska jag laga mat till min familj, utan rutiga byxor och vit mössa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar