tisdag 12 oktober 2010

Buu

Förut spelade vi på bolibompawebben men nu har mamma hittat en annan sida, hörde jag en glad son berätta för sin kompis. Jag visade dem buu-klubben och sen dess har det bara varit finlandssvenskt i datorn. Mamma dom pratar finlandsspråk, säger dottern. Ja det gör dom. Kom att tänka på att de säger på nytt istället för igen. Jag behöver visst också öva mig på riktig finlandssvenska. Hemma pratade jag dialekt, men har inte pratat det med varken min man eller barnen. Det var inte att han inte förstod, det lärde han han sig imponerande snabbt, men det kändes konstigt att prata dialekt med en som svarade på rikssvenska. Här om dagen fick jag igen höra att det hörs att jag bryter. Vet dock fortfarande inte vad jag bryter på. Dialekt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar