måndag 11 oktober 2010

Snö

Läste att den första snön kommit nu. Men inte här, trots att det var kallt i morse. Kylan bet i kinderna de korta stunder jag lämnade bilen när jag skjutsade barnen. Det var en fjuttig minusgrad. Konstigt hur man kan känna innan man vant sig vid kylan. Men jag ser framemot vintern och hoppas det kommer (nästan) lika mycket snö som förra året. De är inte bortskämda med snö här nere i Småland, särskilt inte på julafton. Men förra året fick vi så det räckte och blev över. Till och med jag lessnade när det inte fanns nånstans att sätta snön som samlades på garageuppfarten. Och varje gång plogbilen åkte förbi fick vi en hög vall av grå sörja. Fast, det var fint också. När vi var ute och gick på skaren och solen sken. Och när vi åkte skridskor. Eller barnen och min man gjorde. Mina skridskor har lämnat kvar i Finland. Försökte åka med min mans, storlek fyrtioåtta, men det gick inget vidare. Måste komma ihåg att ta med mina egna skridskor nästa gång vi åker över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar