lördag 14 maj 2011

Heja helg

Oj oj det blir visst en spännande helg det här. Ikväll blev det ju så bra att både Eric Saade och finlandssvenska Paradise Oskar är med i Eurovision Song Contest. Eller svenska Oskar som han blev när en kvällstidning här hade en lista på svenska framgångar i den första semifinalen. Småskrattade lite för mig själv och tänkte på hur irriterade många var på de svenska sportkommentatorerna när de hittade kopplingar i stil med att finska skidåkares mormor som stickat hans mössa minsann var från Sverige. Hur som helst hoppas jag det går bra för båda pojkarna ikväll. Men i morgon - då hejar jag faktiskt bara på Lejonen!

3 kommentarer:

  1. Ja det blir en hissnande tv-helg...
    Finlands bidrag var jättebra och jag gillar Saade också, det kan gå hur som helst!!!

    Imorgon hejar jag på Sverige imorgon, såklart!! ;)

    Ha en fin helg!
    Kraam

    SvaraRadera
  2. hej och ursäkta men jag hejar på Lejonen OCH på Paradisaren,
    Men han Saade kan nog väldigt braa gärna ta sin glaskub och vara populär någon annan stans lång bort ifrån mina öron. hahha.

    SvaraRadera
  3. Ja det kändes verkligen som det kunde gå hur som helst! Verkligen trist att det inte gick bättre för Paradise Oskar, men det var roligt att inte alla tycker som dig Lena om Eric! ;)

    Det gör du rätt i Linda, så inte folk börjar undra haha!

    SvaraRadera