måndag 16 maj 2011

Ihanaa

Jaa vad ska man säga? Grattis Finland! Började räkna och kom fram till att det ju gått sexton år (!) sen alla finländare gick och sjöng Den glider in. Är antingen väldigt gammal som minns det så väl, eller så är det helt enkelt så att det var en väldigt speciell händelse. Och nu äntligen hände det igen! Ihanaa leijonat, ihanaa!

Måste bara tillägga att...de flesta här i min omgivning knappt ens bryr sig om VM, och de som har sagt nåt har gratulerat till vinsten. Sverige är inte så dåliga förlorare som kvällstidningarna vill ge sken av. Vad de skriver ska man ta med en nypa salt, de representerar inte hela Sveriges befolknings åsikt.





2 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen på tiden att vi fick VM-guld. Jag bryr ju mig inte ett dugg om sport och har inte följt med i en enda match. Men i morse måste jag ju kolla webben och se hur det gått, så pass nyfiken var jag.
    Tyvärr börjar man nog bli gammal när man minns så mycket som hände för lääänge sen.

    Sköt om er!

    SvaraRadera
  2. Mm verkligen på tiden! Hua, närmare tjugo år sen... :) Hoppas det inte dröjer lika länge tills nästa gång! Ha det fint!

    SvaraRadera