tisdag 7 juni 2011

Gurkskivor

Idag känner jag mig som en som haft semester flera veckor och nu ska börja jobba igen. Tror jag ser ut så också. Känner att jag skulle behöva ha gurkskivor på ögonen, och kanske ligga och sola lite med en haklapp så det slutar synas så väldigt tydligt att jag hade linne på mig på Liseberg. Vi har till och med lyckats glömma rutinerna. När pojken hoppat ur bilen låg gymppapåsen kvar där i baksätet. Jag fick lite morgonmotion i solskenet, han hann förstås ända upp till skolan innan jag kom ifatt honom. I Finland har barnen fått sommarlov nu. Vi slutade alltid i början av juni när jag gick i skolan. Här går barnen till den sjuttonde juni. Men det är ju inte ens två veckor kvar nu. Och de börjar senare sen i höst, då är de här veckorna snabbt glömda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar