tisdag 14 juni 2011

Röda stövlar

Vita strumpor, blå lite utsvängda jeans med knappar istället för blixtlås och en enkel tröja. Så skulle man gå klädd när jag gick i högstadiet. Och hade man nångång gummistövlar skulle det vara svarta Nokia med höga skaft. Jag hade också såna, men sen när jag gick i gymnasiet gick jag mot strömmen och köpte röda. Det var innan man började springa runt med alla möjliga blommiga, randiga och roliga stövlar. Eller det kan hända man gjorde det i Sverige då redan? Har fått en känsla av att mycket kommer hit nåt år före det kommer till Finland. Hur som helst tycker jag det är så skönt att se att barnen och tonåringarna numera vågar gå klädda i lite roligare kläder. Hoppas verkligen det fortsätter vara så att man får klä sig som man känner för - utan att nån tittar konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar