fredag 10 juni 2011

Lyckliga studenten

Sjung om studentens lyckliga dag... Föräldrar stannar vid vägkanten och plockar lupiner, och björkarna vid ingångarna är redan på plats. Det ösregnar mellan varven och är elva grader men de som blir studenter idag är förmodligen glada ändå! Själv var jag inte ens på plats och tog emot mössan när jag blev student. Gjorde det sista året färdigt på distans när pojken var liten och vi bodde i Sverige, så vi åkte över och firade när man min man fick semester sen - och jag mådde lite bättre om morgnarna. Var en lite småtjock student, men väldigt lycklig! Man kan visst plugga efter man fått barn. Allt går om man vill!


2 kommentarer:

  1. Stackars studenter som fått regn idag...
    Jag hade tur och fick vackert väder på min student :)

    Jag har plockat in lupiner inomhus, tycker de är så vackra.

    Ha en mysig kväll!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Verkligen synd om dem, det var ju inget litet varmt sommarregn som vräkte ner sen under dagen. Sån tur du hade som hade fint väder! :)

    Dom är verkligen fina! Är helt fullt här vid vägkanterna...

    Ha det fint! Kram!

    SvaraRadera